Začetek gradnje kanalizacije v Motniku

V Motniku se v letošnjem letu začenja eden največjih infrastrukturnih projektov zadnjih let – izgradnja javne kanalizacije. Projekt je del širše občinske investicije, ki jo sofinancira Evropska unija iz Kohezijskega sklada, njegova izvedba pa pomeni pomemben korak k boljšemu življenjskemu okolju in večji skrbi za naravo.

Dela se bodo predvidoma začela konec marca oziroma v začetku aprila 2025, in bodo potekala po odsekih, da bo motenj čim manj. Vsi krajani bodo o točnem datumu začetka del na njihovem območju pravočasno obveščeni – najmanj 3 do 5 dni pred začetkom bodo prejeli pisno obvestilo.

Vsako gospodinjstvo bo imelo svoj priključni jašek, postavljen ob javni poti oziroma na rob parcele. Lastniki bodo odgovorni za izvedbo povezave od svoje hiše do jaška, kar si lahko uredijo sami ali v sodelovanju z izvajalcem.

Posebna pozornost bo namenjena dostopu do domov, šolskim prevozom in varnosti v času gradnje. Intervencijske poti bodo zagotovljene, prehodi pa vzpostavljeni vsaj vsako popoldne in zvečer. V primeru večjih zapor bo poskrbljeno za nadomestne poti in pravočasno obveščanje.

Po koncu del bo vsak lastnik prejel dokumentacijo o poteku kanalizacije in natančni lokaciji svojega priključka. Izvajalec je dolžan po zaključku urediti površine v prvotno stanje ali boljše, ob tem pa velja tudi garancijska doba, ki zagotavlja sanacijo morebitnih poškodb ali posedanj.

Na sestanku s krajani so bile podane številne informacije in odgovori na vprašanja. Vprašanja in odgovore si lahko preberete v nadaljevanju te objave.

 

1. Ali bo vsak dobil svoj kanalizacijski jašek, ali bo več hiš delilo enega?
Odgovor:  Vsaka hiša bo imela svoj lastni priključni jašek, nameščen na robu parcele oziroma čim bližje javni poti. Ne bo skupnih jaškov za več hiš.
2. Koliko bo stala priključitev za posamezno gospodinjstvo? 
Odgovor: Gradnja glavnega omrežja in postavitev jaškov je zajeta v projektu. Strošek, ki ga nosi lastnik, je izvedba priključka od hiše do jaška, ki je odvisen od dolžine in morebitnih posebnosti terena. Povprečno gre za znesek med 500 in 1000 evri.
3. Kako bo urejeno plačilo – bomo morali vse plačati vnaprej?
Odgovor:  Strošek za priključitev vsak poravna sam. Lahko se dogovorite z izvajalcem tudi za izvedbo priključka, sicer pa si lahko vsak uredi sam – po pogojih, ki bodo zapisani v tehničnem priključnem soglasju.
4. Kdaj točno se začnejo dela v naši vasi?
Odgovor: Dela se bodo začela konec marca ali v začetku aprila, vendar točen datum za posamezne dele vasi še ni določen. Ko bo znano, bo vsak pravočasno pisno obveščen.
5. Kaj pa prevoz otrok v šolo, če bodo ceste zaprte?
Odgovor: V primeru zapor bo poskrbljeno za nadomestne poti. Občina se bo skupaj s šolo dogovorila za varne šolske prevoze in po potrebi organizirala zborna mesta.
6. Ali bodo dostopne poti do hiš ves čas odprte?
Odgovor: Vsak večer bodo dostopi do domov vzpostavljeni. Če bo med dnevnimi deli prišlo do zapor, bodo to začasne in čim krajše prekinitve. Posebej se bo pazilo na dostop za intervencijska vozila.
7. Kaj če imamo na parceli drevo ali ograjo, ki bi motila traso?  
Odgovor: Če se ugotovi, da ovira ni na javni površini, se bo z lastniki iskala rešitev. Kjer bo nujno, bo občina pomagala pri prestavitvah, vendar v dogovoru z lastnikom.
8. Ali bodo po zaključku dela vse površine urejene, kot so bile?
Odgovor: Po končanih delih bo izvajalec dolžan urediti vse poti, zelenice, dvorišča (če se je posegalo vanje) v prvotno stanje ali boljše. Vse bo dokumentirano.
9.Kaj pa če pride do poškodb na vodovodu ali drugih napeljavah?
Odgovor: Izvajalec bo odgovoren za popravilo vseh morebitnih poškodb, ki bi nastale med delom. V primeru hujših zapletov bo prisotna tudi nadzorna služba občine.
10. Kdo bo odgovoren za povezavo hišne kanalizacije do jaška – to bo izvajalec ali vsak sam? 
Odgovor: Vsak sam bo odgovoren za povezavo od hiše do jaška. Lahko pa se z izvajalcem dogovorite za izvedbo tega dela, kar bo plačljivo posebej.
11. Ali bomo po koncu del dobili načrt poteka cevi in točko priključka?
Odgovor: Vsako gospodinjstvo bo po koncu del prejelo dokumentacijo – situacijo s prikazom, kje je potekala trasa in kje točno je jašek.
12. Ali bodo dela potekala tudi ob koncih tedna in praznikih? 
Odgovor: Po pogodbi naj ne bi. Dela bodo potekala od ponedeljka do petka, izjemoma ob sobotah, če bo to nujno zaradi zamud.
13. Kaj če po gradnji pride do posedanja ceste, kot se je zgodilo drugod?
Odgovor: V pogodbi je zapisano, da ima izvajalec garancijsko dobo. Če se bo v tem času pojavilo posedanje ali poškodbe, bo moral sanirati na svoje stroške.
14. Ali se bo med deli prekinjala optika oz. internet? Imamo podjetje od doma.
Odgovor: Optične povezave se ne bi smele prekinjati, razen če pride do poškodbe. V tem primeru bo nujna takojšnja intervencija. Vsa infrastruktura bo predhodno natančno locirana.
15. Kdaj bomo obveščeni o začetku gradnje pri naši hiši?
Odgovor: Vsak bo najmanj 3 do 5 dni pred začetkom del na njegovem odseku prejel pisno obvestilo – v nabiralnik ali po elektronski pošti (če bo želel).
16. Kaj če nas v času del ne bo doma – smo na dopustu ali v službi?
 Odgovor: V tem primeru vas prosimo, da to vnaprej sporočite na kontakt, ki bo objavljen v obvestilu. Na ta način se bo izvedba prilagodila.

POMEMBNI KONTAKTI 

Izvajalec:

S5 Projekt d.o.o.,  Robi Čerčnik   041 602 338

 

Nadzor:

Domplan d.o.o.,  Aleš Robič   041 647 424

 

Občina Kamnik :

Brane Golob        031 698 505

Timotej Štritof     040 531 337

 

Dodaj odgovor

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Post comment